Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 8 september 2017

Medhel an Gwyns

Het zal je niet verbazen dat ik niet zoveel TV kijk 😁. Ik probeer de actualiteit bij te houden, dus een jourmaal of ander nieuwsprogramma probeer ik wel te volgen maar verder kunnen de meeste programma's me niet boeien. Op een paar na....
Ik ben wél fan van historische series en daarom volgde ik op de BBC de serie Poldark (jammer genoeg hielden ze er in Nederland al snel mee op maar in Engeland houden ze gelukkig wél van van drama met een historisch tintje).

Afbeeldingsresultaat voor poldark serie

Op Ravelry kwam ik een prachtige robuuste omslagdoek tegen met naam "Medhel an Gwyns", de naam van een lied dat Demelza zingt.Voor wie het niets zegt, dan deze blabla vergeten. Voor wie ook van deze serie houdt snapt het wel 😉. Mijn aandacht was in elk geval gelijk getrokken!


Het is een grove versie van dit patroon op Ravelry. (Engels, kooppatroon)

Durable heeft een nieuw chunky garen dat hier heel geschikt voor zou zijn! Het is een 100% wollen garen in 5 prachtige natuurlijke tinten:
100% scheerwol, 100 gram 70 meter € 8,95 per bol

durable chunky 2229 chocolate durable chunky een prachtige superzachte ...

durable chunky 2229 chocolate durable chunky een prachtige superzachte ...

Toch liever aan de slag met een Nederlands patroon?

Op de website van Durable Yarns vind je het patroon van deze heerlijk warme kol, gehaakt van 6 bollen.
Het patroon vind je hier.
Ook deze wol hebben we op voorraad, bestellen mag uiteraard altijd per mail of telefonisch.

Chunky Colsjaal Durable




3 opmerkingen:

  1. Ah Poldark!! Yes in november komt er weer een nieuwe serie van. Nu al zin in!
    en wat een prachtige omslagdoek.. Leuke blog weer jeanet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige sjaal! Ik heb het meer voor de serie "outlander" waarvan in US een nieuw seizoen dit weekend begint. Ik zal dringend op zoek moeten gaan naar alternatief-wol voor hun prachtige patronen , gebaseerd op costumes van de personages. Een uitdaging dus!
    Geniet van week-end en vooral van maandag. Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zoals je weet ben ik óók een Outlander-fan! :-)

    BeantwoordenVerwijderen