Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 1 december 2017

Unicat

Zoooooo, nu staat er toch een berg unicat in de winkel! Een kleurenexplosie - en dat net voor Sinterklaas. Er zitten heel wat nieuwe kleuren bij of kleuren die maar kort in het seizoen leverbaar zijn.


Om wat duidelijkheid te geven over de kleuren heb ik ze even apart gefotografeerd. De bollen zijn zoveel mogelijk per 2 op de foto gezet. Ze zijn identiek maar andersom opgewonden.
Hier komen ze:

Foto 1
V.l.n.r.: Jeans Rood, Drijfhout, Oma's Pluche, Denim Sanddorn, Harmonie, Onder Water

 *****

Foto 2
V.l.n.r.: Steen Lagune, Denim Pink, Indian Summer, Steen Framboos, Gijs Roze, Diepzee

 ******

Foto 3
V.l.n.r.: Vintage, Strandgoed, Strandkiezel, Butterfly, Grijs Mandarijn, Granaatappel

 *******

Foto 4
V.l.n.r.: IJsbloem, Kastanje, Marsala, Grijs Mos, Savanne

 ******

En dan nog een paar einzelgängers 😉:
Foto 5:
V.l.n.r.: Bes, Avondschemering, Woud, Mamba, Helgoland
 ******

Foto 6
V.l.n.r.: Cottage, Potpouri, Paula, Visserslatijn, Jeans Puur
*********

't Is de moeite, hè? En dit zijn echt nog lang niet alle kleuren die er zijn van Unicat. In mijn webshop vind je nu alle bovenstaande kleuren terug maar ook alle kleuren die bestelbaar zijn! Een feestje om rond te kijken. Met een paar klikken bestel je je favoriete kleur - ook in afwijkende lengtes.

Vanwege het grote aantal kleuren en mijn beperkte voorraad per kleur is het voor mij ondoenlijk om bij te houden wat op voorraad is en wat niet. Mede omdat ik uiteraard inde winkel ook veel bollen verkoop. Wil je zeker weten dat je favoriete kleur op voorraad is? Bel dan even onder openingstijden van de winkel 0118-602300 of mail even naar info @ blij-dat-ik-brei . nl 
Ga anders uit van een levertijd die kan oplopen tot 4 weken (maar dan heb je wel je favoriete kleur!).
Onze unicat-bollen zijn met zorg gewikkeld, de kleuren zijn niet zomaar bij elkaar gewikkeld maar lopen vloeiend in elkaar over. Standaard zit er 900 meter op maar afwijkende lengtes zijn te bestellen.

Al jaren blog ik over dit garen en ik heb al veel ideeën op dit blog gezet, je vind ze terug onder het label Unicat

en natuurlijk heb ik nog een paar mooie nieuwe ideeën :-)


Joke haakte deze schitterende golfjes-sjaal met de kleur Denim Groen. Voor een sjaal als deze moet je dus in een keer de lengte van de sjaal opzetten, een patroontje vind je hier.


Johanna breide al 2 x een prachtige omslagdoek met 1 bol unicat, waarbij ze aan 2 kanten begon.
Dit is de Alluna van de kleur Rafiki (een van de favoriete kleuren), het patroon koop je via Ravelry



 En deze breide ze van Unicat Noorderlicht (= Poollicht): Het is patroon Castra. Beide zijn niet voor beginners maar ze zijn beiden spectaculair van vorm en kleur. Deze sjaals hangen allebei in onze winkel waar je ze kunt bewonderen.


Nou, weer inspiratie genoeg he? Ik nodig je van harte uit om eens rond te snuffelen tussen de prachtige kleuren unicat in onze webshop (ik word met de dag blijer met dat stukje internet).




1 opmerking: