Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 4 april 2018

Lebes

Hoeveel zou er passen op een kraam van 4 meter? En in ons busje? Morgen gaan we het zien! Dan gaan we een begin maken met het opbouwen. De laatste projectjes worden ingepakt, zoals deze:


Ik haakte nog een heerlijk sjaaltje van een heel zacht zomergaren: Borgo de' Pazzi Lebes. 
Drie strengetjes nam ik en haakte met nld 3½, Omdat het garen een beetje onregelmatig is en een klein lurex-draadje heeft nam ik een simpel patroon (te simpel om het patroon te kunnen noemen!).
Haak een meervoud van 6 plus 3 lossen (ik nam er 60 plus 3 = 63), haak dan 2 rijen stokjes en daarna een rij met 3 stokjes en 3 lossen waarbij je eindigt met 3 stokjes. Deze 3 toeren herhalen. (Het eerste stokje haak je d.m.v. 3 keerlossen). Het garen heeft niet meer nodig, ingewikkelde steken komen niet zo uit.

Ik koos voor 3 kleurtjes - ze passen zo leuk bij elkaar - maar effen kan natuurlijk ook. Met 3 strengen op deze breedte haak je een heerlijk kolletje, maar kort sjaaltje kan ook. Het "patroon"is makkelijk aan te passen, je kan het zo smal, breed en lang maken als je zelf wilt. Ik heb het sjaaltje wel geblocked na het haken. Het gaatjespatroon komt dan nog beter uit.


Deze kleurtje neem ik mee naar de Beurs:


Borgo de' Pazzi Lebes: 85 % katoen, 15 % metallic. 50 gram = 215 meter. Het garen is wat onregelmatig en superzacht! € 5,50 per streng/50 gram

En deze gaat ook mee! nog zo'n zachte katoen van Borgo de' Pazzi: Giza
100 % katoen, ook weer superzacht. 125 meter/50 gram € 3,25.
In deze grote sjaal/omslagdoek zitten 8 bollen, het patroon is van Sascha (ook bij ons te koop)


Natúúrlijk gaat de Zeelandshawl ook mee!
We hebben een aantal prachtige nieuwe kleuren - zo mooi!


Ach, en de rest? Dat zie je daar!

O, en voor ik het vergeet: iedereen die op de Knit en Knot een aankoop doet in onze stand (vanaf € 10,00) krijgt zo'n leuke Arnemuiden-tas mee (zolang de voorraad strekt!)





7 opmerkingen:

  1. Veel succes Jeanet, het wordt vast heel leuk. Alleen al voor die tas zou ik voor een tientje bij je kopen......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Succes ginder Jeanet. Het is hier in België schoolvakantie en dus zijn we van oppasdienst voor de kleinkinderen. Tot ...wie weet in Arnemuiden. Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige sjaal maar je foto's zijn een beetje blur, is de lens vies? veel succes bij Knit en Knot!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bij mij zijn de foto's gewoon goed te zien. Geen probleem mee. ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tot zondag .....en ook ik zie mooie foto's...

    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Jeanet, vrijdag kom ik je opzoeken hoor! Ik hoop zo'n mooie handgeverfde streng bij je te bemachtigen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier ook prima foto's. Veel succes en plezier op de beurs. Helaas zit er geen bezoek voor mij in.

    BeantwoordenVerwijderen